Jak vznikl Cloudbase Hunters, jeho identita a jaké máme plány dále?
Začalo to koketováním se stránkami věnovanými čistě Hike and Fly. Stránky měly jakýsi obsah, ale ten postupujícím časem nepřibýval, protože jezdit za Hike and Fly bylo především časově náročné, neboť ty pravé hory na takové výlety jsou Alpy, Pyreneje, Karpaty. Tehdy jsme se potkali s Davidem a příběh o Cloudbase Hunters začal nabírat jasnějších cílů.
Jak jsme vznikli?
Na začátku roku 2019 jsme se dali dohromady já (Jiří Zábranský) a David Hotař s tím, že zkusíme oprášit myšlenku HF a že někam vyrazíme. Než jsme se domluvili jak a kam, vznikl nápad na tvorbu podcastů, o kterých samozřejmě nebylo jasné, jak dopadnou s kvalitou, jestli je někdo bude poslouchat a jestli to nebude celé zkrátka k smíchu. Začala tak pomalu vznikat myšlenka na ucelenější web s informacemi nejen o HF, ale paraglidingu obecně.
David, mj. CEO a majitel vývojářské společnosti devx s.r.o. z Beskyd, vytvořil jakési mezistránky, která by odpovídaly moderním standardům na čtení na PC i mobilech. Z logiky věci pak vyplynulo, že David potáhne web a já že budu hlavně tvořit obsah, přičemž David tak trochu taky a že jeho revír bude především severní Morava a Beskydy. Davidova pracovní základna je totiž kousek od Javorového vrchu, zatímco já žiju v Praze.
Mezistránky – jak bylo domluveno mezi námi – měly být tedy dočasné s tím, že vytvoříme úplně nové, originální, bez nákupu jakékoli šablony a že k tomu oslovíme dobrého grafika. Chtěli jsme originální stránky, logo a samozřejmě celou identitu (a tak se nakonec i stalo). Oslovili jsme studio This is Garcy, které nám identitu začalo tvořit.
Došli jsme k začátku jakéhosi kreativního procesu a začali si pokládat otázky jako:
- Jakou hodnotu má web přinášet návštěvníkům?
- Jaké hodnoty (pracovní, morální) chceme prezentovat?
- Co má nová identita postihnout?
- Jakou máme vlastně vizi a jaké máme cíle?
Aniž bych tady chtěl vypisovat elaborát z marketingové komunikace, zkrátím to do následujícího odstavce.
Nová identita chce apelovat na tyto hodnoty: Pozitivní přístup k životu, sebepřekonání, láska a šetrnost k přírodě, aktivní životní styl, svoboda létání, kamarádství, dobrodružství, objevování.
Prostřednictvím tohoto webu chceme vytvořit zastřešující webovou platformu, kde piloti najdou informace, které je opravdu zajímají. Přitom se na tvorbě webu mohou sami podílet. Jak? Pokud např. testují výbavu, někde byli a mají pocit, že by stálo za to, aby se to dozvěděli i ostatní, u nás mají neomezený prostor pro sdělení a sdílení svých zážitků.
Jaké další informace piloti poptávají? Napověděla naše anketa (z podcastu o Daliboru Carbolovi) – piloti chtějí především vědět, jak létat dál, výš a bezpečněji. Chtějí se také dozvídat o nové výbavě, o tom, jak funguje počasí a zajímají se, jak létají úspěšní piloti. Téměř 80% je pilotů EN-B, tzn. hobbíci. Na web chceme umísťovat především dlouhodobě platné informace. Nejsme novináři. Jsme tvůrci obsahu, kteří chtějí šířit cenné informace o paraglidingu. Ne vždy to bude z naší hlavy, a proto je naší prací i tyto znalosti směřovat z jiných zdrojů na naši platformu, to vše pro širší blaho naší malé komunity.
Jak jsme identitu utvářeli?
Nebylo to na druhý den a nebylo to za měsíc. Trvalo to. Proběhlo mnoho diskuzí, námětů a probdělých nocí. Jedno jsme však měli v názorech společné. Chceme přinést naší komunitě osvětu, nechceme vypadat jako každá paraglidingová stránka, která má v logu padák a pod tím krutopřísný nápis. Odmítáme stereotyp a odmítáme být součástí zažitých konvencí.
A tak vznikla křivka. Ladná, jednoduchá a symbolizující to, co máme všichni ve vzduchu společného — termiku. Točení do výšin neznámých i známých. Cesta, kterou se vydáváme a kterou později ukazujeme svým přátelům.
Při konzultacích druhé iterace nám This is Garcy nový vizuální styl popsalo slovy:
Křivky jsem vyčistil, udělal je více elegantní a každá verze je stejně velká (zabírá stejný prostor). Variant může být samozřejmě i více. Zkusil jsem také 4 různé varianty písma. První variantu jsme pak promítnul do mockupů, jelikož u loga dnes nejde pouze o symbol, ale zejména o použití v celém vizuálním systému. Křivka je hravá, výrazná, má to koncept/nápad, baví.
This is Garcy pokračuje:
Zkoušel jsem více způsobů vložení padáku do loga, zkusit jej najít v křivce, použít jej jako novou křivku, nebo jako kontrastní prvek. Vždy to ale působí uměle, nuceně, logo ztrácí čistotu, je to taková nucená demostrace, že jde skutečně o PG, což si myslím není nutné.
Jednoduchost, to byla naše mantra. Finální verze pak na sebe nenechala dlouho čekat. Věříme, že použití této značky bude mít v mnoho ohledech pozitivní dopad na to, jak nás komunita vnímá. a jak vnímá sama sebe.
Finální verze stojí za to!
K identitě jsme dostali i logomanuál. Prohlédněte si ho celý.
Co plánujeme dále
Jak už jsem zmínil, naším cílem je stát se online paraglidingovou „Alma mater“. První stránka kterou navštívíte, když uděláte kurz, a první stránka, kterou otevřete večer, když se chcete dozvědět něco nového o létání.
Pracujeme na dalších vylepšeních jako:
Utvářej komunitu s námi
Víme o vás, že jste šikovní, tvoříte videa, někdy i komentovaná, fotíte, jezdíte na výlety do exotičtějších destinací a určitě by byla škoda, kdyby tyhle vaše zážitky někam zapadly. Nebojte se psát, fotit, točit a tvořit. Naše platforma je vám k dispozici a pozornost pilotů se nebude muset tříštit na ten či onen web či YT kanál toho či onoho pilota. Tvoříme jednu platformu, aby vše bylo na jednom místě. To neznamená, že vaše díla budou jen u nás. To určitě ne. Jen nám dejte vědět, pokud vytvoříte obsah, který by mohl zajímat ostatní.
Máte sponzora? Nebojte se to zmínit. Víme, jak těžké to v našem minoritním sportu je. Jsme nezávislí a vše financujeme z vlastních zdrojů. Vy pomůžete nám, my zase vám.
Jak na vás působí nové stránky? Co se vám líbí a co ne? Napište nám!